SNAPSHOTS FRÅN MELBOURNE

Sådär! Då var man i Sydney nu då, vi anlände kanske för fyra timmar sen. När vi kom till Sydney så mötte vi upp tjejen vi ska bo hos den närmaste veckan, huset är litet men mysigt.  Jag tyckte bussresan gick fort och jag hade två säten för mig själv så kunde sova under resan, det gjorde dock inte mina resekompisar så de sover nu. Medan de har sovit så har jag tagit en dusch och bloggat i lugn och ro. Äntligen har vi bra internet så den första veckan kommer det bli bra med uppdatering. 

Men tänkte berätta lite om Melbourne, min första uppfattning om Melbourne var inte så bra. Tyckte det var ganska öde och smutsigt. Men det var för att vi såg förorten först. Sen när jag fick se centrum så gillade jag det jag såg väldigt mycket. Melbourne är en modern stad men har även och väldigt många gamla byggnader och små gränder. Så det är väldigt blandat och det gillar jag. Människorna är väldigt trevliga och hjälpsamma. Vädret är som en berg-o-dalbana, dock hade vi inte så tur med vädret under vår vecka men men. Utelivet kan jag inte säga så mycket om då jag bara var på två barer, men kan tänka mig att de har bra nattliv som alla andra stor städer har. Jag kan säga att Melbourne påminde väldigt mycket om Göteborg. Nej, men jag är nöjd med min första vecka i Australien. Nu ska vi se vad Sydney har att erbjuda! 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!