MELBOURNE DAG 1

Resan gick väldigt bra och vi överlevde den långa flygturen! När vi anlände till Melbourne klockan 02.00 lokal tid så åkte vi till vårt hostel men det såg stendött ut, sen visade det sig att vi har bokat fel så vi hade ingenstans att sova först men sen så fanns två sängar lediga så då fick vi sova där som tur var, sov dock inte en blund och har bara sovit en halvtimme på planet. Det är ett mirakel hur jag ens kan vara pigg nu då jag inte sovit ordentligt 2 dygn haha. Idag så begav vi oss ut för att kolla in Melbourne lite, än så länge gillar jag staden. Men nu ligger alla jetlagged på hostlet och jag är så uttråkad, men ska väl ta och vila lite jag med, ändå inte så fint väder idag. 
Postat av: Kent Sahlén

Hej Alexandra!

Bra skrivit och fina bilder. Då jag aldrig varit i Melbourne är det extra spännande att läsa om det du skriver. Tänk bara på tempusformen då du skriver, annars super. Hur går det med australiensiskan?

Svar: Tack pappa! Haha vadå tempusformen? Det går bra faktiskt, är inte rädd för att prata och tycker det är roligt att snacka med människor från hela världen.
Alexandra Sahlén

2013-10-22, 19:27:15 -
Postat av: Kent Sahlén

Tempusformen visar på tidsaspekten som tex. igår, idag, imorgon. Jag ska ge ett exempel på felaktigt använd tempus. "Jag cyklar igår till affären." Bra att du inte är rädd att prata med människor det är så man kan lära sig prata ett annat språk. Håll ihop ni som känner varandra och låt er inte luras bort av "snälla" människor. Ha det gott! Vi ber för dig./pappa

2013-10-23, 12:18:03 -

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

bloglovin
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!